چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که فراخوان آن فروردین منتشر شده بود، ‌ مهرماه برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین، چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار ‌می‌شود، ۲۷ مهر شروع به کار ‌می‌کند و تا ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

شعار این دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پذیرای جهان خیال‌انگیز تو» است و با تاکید بر توسعه فیلم‌سازی با رویکرد «بومی‌گرایی در ژانر» به فیلم‌هایی که به عنصر تخیل و روایت خلاقانه توجه کرده‌اند، نگاه ویژه دارد. در عین حال فیلم‌سازان استان‌های مختلف کشور می‌توانند بر اساس تجربه زیسته، جلوه‌ای از فرهنگ‌ها، آیین و رسوم، زندگی شهری و زیست اقوام سرتاسر ایران را با تکیه بر هویت ملی و دینی مردم و تمرکز بر ژانر و داستان‌گویی خلاقه در فیلم‌سازی بازتاب دهند.

بخش‌های‌ جشنواره:

جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران در دو بخش سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود. فراخوان بخش بین‌الملل پیش از این به صورت جداگانه منتشر شده است. در بخش سینمای ایران همه‌ فیلم‌های کوتاه تولید شده (از یکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ تا امروز که با رویکرد و اهداف جشنواره همخوانی دارند با حداکثر زمان آنها ۳۰ دقیقه و در انواع گونه‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی شرکت دارند. در بخش سینمای بین‌الملل هم از آنجا که جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مورد تایید آکادمی ‌اسکار است، برنده‌ جایزه‌ بزرگ جشنواره در بخش بین‌الملل، به آکادمی ‌اسکار برای رقابت جهت دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه آکادمی ‌معرفی ‌می‌شود. در دوره‌ی چهل‌ویکم، این بخش با رویکرد توجه به ارزش‌های اخلاقی و انسانی، پاسداشت خانواده به عنوان یک مفهوم جهانی، تقویت روحیه‌ حقیقت‌جویی، مبارزه با ظلم و تبعیض، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مردم سرتاسر دنیا و احترام متقابل به فرهنگ‌ها و ارزش‌های بومی‌و ملی کشورها، فیلم‌هایی شرکت داده خواهد شد که در انواع گونه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی در خارج از ایران تولید شده باشند.

هوش مصنوعی برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه

از آنجا که هوش مصنوعی این روزها در حوزه‌های مختلف کاربردهای فراوانی پیدا کرده برای نخستین بار در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم‌سازان ایرانی متقاضی شرکت در دو بخش جدید «هوش مصنوعی» و «واقعیت مجازی» این امکان فراهم شده تا از آثاری را که با کمک هوش مصنوعی ساخته اند در جشنواره شرکت دهند و با فیلم‌سازان از سراسر جهان به رقابت بپردازند.

اعضای شورای سیاستگذاری چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چه کسانی هستند؟

در این دوره از جشنواره و بر اساس حکم رئیس سازمان سینمایی، همایون اسعدیان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما، محمدعلی باشه آهنگر کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما، بیژن نوباوه وطن خبرنگار، سیاستمدار و نماینده مجلس شورای اسلامی، مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و مدیرعامل اسبق انجمن سینمای جوانان ایران، آرش رصافی نویسنده، کارگردان و مشاور عالی انجمن سینمای جوانان ایران و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شده اند.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 877732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha